Aktiviteter

Vores aktiviteter og formiddagssamlinger er tilrettelagt således at vi kommer hele vejen rundt om følgende seks læreplanstemaer:

• Social udvikling
• Kommunikation og sprog
• Alsidig personlig udvikling
• Krop, sanser og bevægelse
• Natur, udeliv og science
• Kultur, æstetik og fællesskab

Blomsterpige

Af aktiviteter kan bl.a. nævnes:

• Leg og frisk luft på vores skønne legeplads med bålhytte
• Musiske aktiviteter
• Kreative aktiviteter hvor børnene får kendskab til forskellige materialer og teknikker
• Førskole-aktiviteter/opgaver med fokus på leg og læring (for førskolebørnene)
• Leg og bevægelse i Birkelse Hallen
• Maddag hver onsdag hvor børnene på skift i faste madhold tilbereder et fælles måltid for hele huset
• Gåture i området
• Fredagssang (fælles for hele huset)
• Besøg af dagplejen – leg og hygge i vuggestuen de fleste torsdage
• Aldersopdelte samlinger for børnehavebørnene hver formiddag, hvor vi eksempelvis synger, taler om forskellige emner, øver turtagning, er kreative eller laver små samarbejdsøvelser

Desuden nyder vi at tage på ture ud af huset – eksempelvis for at besøge biblioteket, se en teaterforestilling eller en film på mediecenteret.

Udover de planlagte aktiviteter vægter vi også den frie leg højt. Vi tror på at legen har en stor værdi i sig selv - og tror på at børnene i høj grad udvikler sig gennem legen.